24 Mart 2013 Pazar

logo

logo tasarım ile ilgili ne kadar detay varmış. İşte bir kaçı ; - kendimce önemli gördüklerimi renklendirdim.

• Üç renkten fazla renk kullanmayın.
• Gerçekten gerekli olmayan her şeyi atın.
• Karakter büyük anneniz tarafından bile okunabilmeli
• Logo tasarımı algılanabilir olmalı.• Logo tasarımı için benzersiz bir şekil yaratın.
• Ailenizin ve arkadaşlarınızın logo hakkındaki görüşlerini umursamayın.
• Logonuzu 3’den fazla kişi tarafından beğenildiğine emin olun..
• Populer logolardan parçalar toplayarak bunların sizin orijinal işiniz olduğunu iddia etmeyin.
• Hiçbir koşul altında klipart kullanmayın.
• Logo tasarımı siyah beyaz da hoş gözükmeli.• Logonun tersten de algılanabildiğine emin olun.
• Logonun boyutu değiştiğinde de algılandığından emin olun.
• If the logo contains an icon or symbol, as well as text, place each so that they complement one another.
• Güncel logo tasarımı trendlerini umursamayın. Bunun yerine her zaman kullanılabilecek bir logo tasarlayın.
• Logoda özel efekt kullanmayın (örn; degrede, gölge, yansıma….).
• Mümkünse logoyu bir karenin içine sığacak şekilde tasarlayın.
• Karışık ayrıntılardan sakının
• Logonun kullanılabileceği muhtemel ortam ve yerleri gözününde bulundurun.• Donuk ve ince yerine kalın ve güvenli olun.• Mükemmel bir logo tasarlamayacağınızı kabul edin.
• Keskin (sharp) işler için keskin, yumuşak (smooth) işler için yumuşak çizgiler kullanın.
• Logo tasarımı sektörle ilişkili olmalı.
• Resimden logo olmaz.
• Müşterilerinizi sunumla şaşırtmalısınız
• İkiden fazla yazı karakteri kullanmayın.• Logonun bütün parçaları sağa, sola, merkeze, yukarıya veya aşağıda hizalanmalıdır.
• Logo tasarımı tek parça gözükmeli.• Logoyu düşünmeden önce logoya kimlerin bakacağını düşünün.
• Her zaman yenilik yerine işlevselliği seçin.
• Marka ismi akılda kalıcıysa logo marka ismi olmalı.• Logo yansıtıldığında da anlaşılabilmeli.
• Büyük şirketler bile küçük logolara ihtiyaç duyarlar.
• Sadece logoyu kullanacak işletme değil, herkes logodan hoşlanmalı.
• Hazırladığınız logoyu değişik biçimlerde deneyin. Daha fazla deneme daha iyiye yaklaştıracaktır.
• Logo çeşitli zeminlerde uyumlu gözükmeli.• Logo kolaylıkla tarif edilebilmeli.
• Logoda “tagline” kullanmayın.
• Bilgisayarda çizmeden önce logoyu kağıt üzerinde çizin.
• Tasarımın basit olmasına özen gösterin.
• Dünya ve “swoosh” (nike logosu) sembolü kullanmayın.
• Logo tasarımı dikkati başka tarafa çekmemeli.
• Sunumunda dürüst olmalı.
• Logo tasarımı görsel olarak orantılanmış olmalı• Parlak neon renklerden ve karanlık, donuk renklerden kaçının.


başlangıç için aşağıdaki site incelenebilir ;

http://www.sanalkurs.net/logo-tasariminda-yeni-yonelimler-4832.html


Logonun önemi son yıllarda daha çok arttı. Bundan hareketle bu yazıda sizlerle logo tasarımında son birkaç yılda ve özellikle bu yıl içersinde gözlemlediğim yeni yönelimleri paylaşmaya çalışacağım.

Logo tasarımıyla ilgili daha önce birkaç ders ve yazıyı sizlerle sitede ve dergide paylaşmıştım. Onların devamı niteliğinde de değerlendirebileceğiniz bu yazı, umarım bakış açınızı değiştirir ve tasarım ufkunuzu genişletir.

Logo tasarımın diğer sanat dallarıyla bağlantılı olarak ve onlarla etkileşim içinde geliştiğini unutmamak gerekiyor. Görsel sanatlar başta olmak üzere bütün sanat dallarıyla ilişkili olan bu tasarım kolunun müzikten dahi etkilendiğini fark edeceksiniz. Şimdi bu etkileşimi ve yönelimleri başlıklar halinde açıklamaya çalışalım.

KÜBİST YÖNELİM

Bildiğiniz gibi kübizm keskin hatlarıyla ve kaotik perspektifiyle ünlü bir tarzdır ve önemli temsilcisi Picasso'dur.

Birinci Dünya Savaşı öncesi Avrupa'da ve özellikle Fransa'da etkili olmuş bir akımdır. Kübist tarzda ve bolca gradian kullanılarak oluşturulan logolar yeni trend arasında oldukça popüler.

Aşağıdaki örneklerde de görüleceği gibi oldukça renkli ve net bir duruş sergilenebilecek bir tarz.
http://www.sanalkurs.net/images/dersler/Ders018.jpg

SİLİK YÖNELİM

Silik yönelim daha ziyade düşünceyi harekete geçirmeye yöneliktir.
Fikirler net olmayan nesneler yahut görüntüler karşısında net ve sınırları belli nesne ve görsellere göre daha çok harekete geçer.

Flu görseller çizilerek oluşturulan logoları bu sınıflandırmaya tabi tutabiliriz.
http://www.sanalkurs.net/images/dersler/Ders019.jpg

RENK AYRIMI YÖNELİMİ

Önceleri gazete ve dergilerde sıklıkla rastladığımız renk ayrımı hatalarından yola çıkılarak oluşturulan bu stil de yeni trend içersinde yerini almış durumda.

Genel olarak CMYK ve RGB renkleri baz alınsa da istisnai olarak daha farklı renklerle çalışılmış logolar görmek mümkün.
http://www.sanalkurs.net/images/dersler/Ders020.jpg

TÜMEVARIM YÖNELİMİ

Tümevarım felsefeden tutun da eğitime kadar bütün sektörlerde uzunca süredir kullanılan bir yönelim.

Logo tasarımda da yıllardır popülaritesini koruyor. Parçalardan oluşan ve parçaların da belirgin olduğu bir bütün oluşturma esasına dayanan yöntem bazı logolarda mükemmel sonuçlar verebiliyor.
http://www.sanalkurs.net/images/dersler/Ders021.jpg

PİKSEL YÖNELİMİ

Piksel yönelimi ekran teknolojileri gelişmeye başladığından bu yana favori olmuş bir tarz.

Bu stilde de renkler ve net çizgiler yine dikkat çekiyor. Kübist yönelimden farkı, boyutun ikinci planda kalması.
http://www.sanalkurs.net/images/dersler/Ders022.jpg

SULU BOYA / LEKE YÖNELİMİ

Sulu boya ve leke yöntemi silik tarzın teknik olarak belirlenmiş şeklidir denilebilir.

Yeni tasarımlarda lekelerin vektörel çalışılması ve bu çalışmaların kolaylaşması bu tarzın yaygın olarak kullanılmasını sağlamıştır.


http://www.sanalkurs.net/images/dersler/Ders023.jpg

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder